Информация
Специалността има международна акредитация от ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants) във Великобритания. Поради това завършилите програмата имат право да придобиват ACCA qualification, която се изисква от много международни фирми за висши мениджърски длъжности - изпълнителен директор, финансов директор, контрольор, главен счетоводител, финансов анализатор, одит мениджър в международни одиторски компании, вътрешен одитор и други. ACCA признава 4 от завършените дисциплини по време на следването на студентите в тази програма.
ACCA е глобална професионална организация в областта на счетоводството, одита и финансите, създадена през 1904 г. Към момента в организацията членуват над 227 000 специалисти и се обучават над 544 000 студенти в 176 държави.
ЗА ПРОГРАМАТА
Магистърската програма "СЧЕТОВОДСТВО, ОДИТ И КОРПОРАТИВЕН АНАЛИЗ" подготвя икономисти, специализирани в областта на счетоводството, одита и корпоративния анализ. Студентите придобиват знания и умения в следните области:
- съставяне на финансови отчети и използване на финансовата информация за вземане на икономически решения;
- Международни стандарти за финансова отчетност, Международни счетоводни стандарти, Национални счетоводни стандарти и счетоводно законодателство;
- използване на счетоводна информация за вземане на управленски решения;
- Международни одиторски стандарти, Международен етичен кодекс на професионалните счетоводители и Международни стандарти за независимост;
- вътрешен контрол и управление на риска в предприятията;
- анализ на финансовите отчети на предприятия;
- превенция и разкриване на финансови измами и изпиране на пари;
- счетоводство и одит на проекти;
- и други.
Обучението се извършва от преподаватели, доказали своите способности в научно-изследователската и учебно-преподавателската дейност, както и на практика.
КЛЮЧОВИ КОМПЕТЕНТНОСТИ
Завършилите програмата ще:
- притежават специализирани познания в областта на съвременното счетоводство, корпоративно финансово управление и одит
- могат да съставят финансови отчети и да ръководят финансово-счетоводната дейност
- имат компетенциите да извършват одиторски ангажименти
- притежават умения за управленски, финансов и счетоводен анализ
- бъдат подготвени да управляват корпорации и други организации
РЕАЛИЗAЦИЯ
Завършилите програмата могат да заемат всички икономически и управленски длъжности, като ръководители на предприятия (изпълнителни директори и управители), икономисти, финансисти, счетоводители, одитори и други. Могат да работят като държавни и общински служители и да ръководят ефективно собствен бизнес.
Важно!
В учебния план са включени всички дисциплини, които се изискват от Международните стандарти за образование на Международната федерация на счетоводителите, на Директива 2006/43/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 17 май 2006 година относно задължителния одит на годишните счетоводни отчети и консолидираните счетоводни отчети, за изменение на Директиви 78/660/ЕИО и 83/349/ЕИО на Съвета и за отмяна на Директива 84/253/ЕИО на Съвета, както и на Закона за независимия финансов одит. Така дипломата отговаря на световните стандарти за счетоводно-икономическо образование и завършилите могат да придобият допълнителна професионална квалификация като експерт-счетоводители и регистрирани одитори, след полагане на изпити пред Института на дипломираните-експерт счетоводители в България, или друга квалификация на професионални счетоводители и одитори в други държави.
..........
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ И ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ
Продължителността на обучението в зависимост от образователната степен на кандидатите е:
- за кандидати с образователно-квалификационна степен "бакалавър" или "магистър" от професионално направление "Икономика" - 2 семестъра;
- за кандидати с образователно-квалификационна степен "бакалавър" или "магистър" от други професионални направления - 3 семестъра, от които 1 семестър е за неикономисти и с изцяло икономическа насоченост. Той се провежда дистанционно.
- Занятията се провеждат събота и неделя в онлайн среда.
.............
НАЧИН НА КАНДИДАТСТВАНЕ:
1. Попълнена онлайн форма за кандидатстване: Кандидатстуден
2. Копие на диплома за средно образование - върху него да пише: Вярно с оригинала. Подпис и две имена.
3. Копие на диплома от предходно образование за ОКС "бакалавър" - върху него да пише: Вярно с оригинала. Подпис и две имена.
4. 4 броя цветни снимки паспортен формат. Можете да ни ги изпратите с куриер на адрес: ВУЗФ, гр. София, ул. Гусла 1, за фронт офис, лице за контакт Милена Илиева /0888101382;
Копията на дипломите може да ги изпратите на имейл priem@vuzf.bg
5. Плащане на такса за обработка на документи -100 лв.
6.Плащане на семестриалната такса. Таксата може да се плаща и разсрочено на 4 равни вноски без оскъпяване.
..........
СРОК ЗА ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ И ЗАПИСВАНЕ
- прием за летен семестър 2024/2025 г. - от 30 ноември 2024 г. до 15 февруари 2025 г.
Обучението започва в началото на март 2025 г.
- прием за зимен семестър 2025/2026 г. - от 1 април 2025 г. до 10 октомври 2025 г.
Обучението започва в началото на ноември 2025 г.
Програмата ще стартира при група от минимум 10 човека.
КАНДИДАТСТВАЙ ОНЛАЙН |
ЛЮБОПИТНО!
Научете кои са 10-те най-добри страни на счетоводната професия и счетоводното образование.
Защо "Одитингът" във ВУЗФ се доказа като най-основната и предпочитана дисциплина
................................................................................................................................................................................................
КОНТАКТИ
За въпроси, свързани със съдържанието на магистърската програма, критериите и сроковете за кандидатстване за прием, документите за кандидатстване и плащането на таксите, можете да се обръщате към:
-
Юлияна Георгиева
Директор маркетинг, комуникация и Център за кариерно развитие
тел.: +359 2 401 58 07; +359 88 844 3096
стая № 307
e-mail: jgeorgieva@vuzf.bg
-
Вирджиния Анастасова
Експерт маркетинг и комуникации Координатор "Чуждестранни студенти"
тел.: 02/ 40 15 802; +359 88 251 3714
стая № 309
e-mail: vanastasova@vuzf.bg