Информация
Специалност "СЧЕТОВОДСТВО И ОДИТ" има международна акредитация от ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants) във Великобритания. Поради това завършилите програмата имат право да придобиват ACCA qualification, която се изисква от много международни фирми за висши мениджърски длъжности - изпълнителен директор, финансов директор, контрольор, главен счетоводител, финансов анализатор, одит мениджър в международни одиторски компании, вътрешен одитор и други. ACCA признава 4 от завършените дисциплини по време на следването на студентите в тази програма.
ACCA е глобална професионална организация в областта на счетоводството, одита и финансите, създадена през 1904 г. Към момента в организацията членуват над 227 000 специалисти и се обучават над 544 000 студенти в 176 държави.
Обучението по тази специалност съответства на международните изисквания за придобиване на правоспособност на дипломиран експерт-счетоводител (Certified Public Accountant) и регистриран одитор (Registered / Statutory Auditor) към Институтите на дипломираните експерт-счетоводители (одиторите), членове на Международната федерация на счетоводителите (International Federation of Accountants).
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ОБУЧЕНИЕТО
Обучението продължава 8 семестъра
ЗА ПРОГРАМАТА
Програмата "СЧЕТОВОДСТВО И ОДИТ" осигурява фундаменталната и широкопрофилна икономическа подготовка. Обучението включва три направления:
- икономически, организационни и бизнес знания, умения и способности, необходими за дългосрочното кариерно развитие;
- познания и умения по информационни технологии в бизнеса и финансово-счетоводната дейност;
- специализирани финансово-счетоводни знания, умения и способности, необходими за ефективното управление на предприятия и финансово-счетоводни дейности, както и за извършване на одити.
Обучението се извършва от преподаватели, доказали своите способности в научно-изследователската и учебно-преподавателската дейност, както и на практика.
РЕАЛИЗAЦИЯ
Чрез усвояването на финансово-счетоводни знания се получава възможност за добра реализация във всички сектори на икономиката, с дългосрочна перспектива.
Завършилите могат да заемат всички икономически и управленски длъжности, включително да работят като:
- изпълнителни директори и управители на финансови и нефинансови предприятия;
- икономически, търговски и финансово-счетоводни директори;
- членове на съвети на директорите, управителни и надзорни съвети;
- икономисти;
- финансисти във финансови институции (банки, застрахователи, осигурители и други) и нефинансови институции;
- кредитни специалисти;
- брокери на ценни книжа;
- счетоводители;
- одитори, данъчни и митнически инспектори;
- застрахователи;
- статистици;
- ръководители на проекти;
- специалисти по труд и работна заплата; и други.
Те могат да заемат и всякакви държавни и местни (общински) длъжности. Придобитите икономически, финансови и счетоводни компетенции са достатъчни да се ръководи ефективно собствен бизнес.
Изследванията показват, че лицата с финансово-счетоводни компетенции се реализират най-добре в бизнеса. Периодичните изследвания във Великобритания доказват, че тези специалисти най-лесно се издигат като висши мениджъри. Над 25% от изпълнителните директори преди това са работили във финансово-счетоводните отдели на предприятията (на второ място в класацията са инженерите с 13%).
Специализираната подготовка по тази програма позволява да се заемат следните специализирани длъжности във финансово-счетоводната дейност:
- финансов директор (CFO);
- главен счетоводител;
- контрольор;
- финансов контрольор;
- финансов квестор;
- финансов мениджър;
- управител на счетоводно предприятие;
- консултант в областта на финансово-счетоводната дейност;
- финансово-икономически експерт;
- съдебно-счетоводен експерт;
- счетоводител;
- оперативен счетоводител; и други.
Завършилите могат да заемат и следните длъжности в областта на одита:
- одит мениджър;
- асистент одитор;
- вътрешен одитор в публичния сектор;
- вътрешен одитор в банки, застрахователи, осигурители и корпоративни структури;
- държавен одитор в Сметната палата;
- орган по приходите (данъчен инспектор) в Националната агенция за приходите и в местната администрация;
- финансов инспектор в Държавната финансова инспекция;
- инспектор в митническата администрация; и други.
НАЧИН НА КАНДИДАТСТВАНЕ:
1. Попълване на онлайн форма за подаване на документи: Кандидатстудентски документи-бакалавър
2. Изпратена препоръка от учител на priem@vuzf.bg
3. 4 броя цветни снимки паспортен формат
4. Обработка на кандидатстудентски документи -100 лв.
5. Плащане на 25% от семестриалната такса след отстъпката.
* Копие на диплимата за средно образование ще ни предоставите след като си я получите.
* Документите могат да бъдат подадени онлайн или на място във ВУЗФ
СРОК ЗА ПОДАВАНЕ НА ДОКУМЕНТИ И ЗАПИСВАНЕ
Ранен прием:
- От 1 октомври 2024 г. до 31 януари 2025 г. с 20% отстъпка от семестриалната такса за първата година
- От 1 февруари 2025 г. до 31 март 2025 г. с 15% отстъпка от семестриалната такса за първата година
Редовен прием:
- От 1 април 2025 г. до 10 септември 2025 г.
Обучението в бакалавърска степен започва от 1 октомври 2025 г.
ЛЮБОПИТНО!
Научете кои са 10-те най-добри страни на счетоводната професия и счетоводното образование.
Защо "Одитингът" във ВУЗФ се доказа като най-основната и предпочитана дисциплина
..............................................................................................................
КОНТАКТИ
За въпроси, свързани със съдържанието на бакалавърската програма, критериите и сроковете за кандидатстване за прием, документите за кандидатстване и плащането на таксите, можете да се обръщате към:
-
Юлияна Георгиева
Директор маркетинг, комуникация и Център за кариерно развитие
тел.: +359 2 401 58 07; +359 88 844 3096
стая № 307
e-mail: jgeorgieva@vuzf.bg
-
Вирджиния Анастасова
Експерт маркетинг и комуникации Координатор "Чуждестранни студенти"
тел.: 02/ 40 15 802; +359 88 251 3714
стая № 309
e-mail: vanastasova@vuzf.bg