Новини

Новини
Съвременният дигитален маркетинг става все по-малко агресивен
22 10 21

Съвременният дигитален маркетинг става все по-малко агресивен

Няма кой знае каква принципна разлика в дигиталния маркетинг, който се прави при нормални условия, и този по време на пандемия. В резултат на пандемията дигиталният маркeтениг дава импулс на фирмите и бизнесите да се насочат към онлайн канали, чрез които да достигат до клиентите си. Забелязва се, че на практика го реализират чисто технически, но у нас много още има какво да се прави по отношение на това да се изгради работещ маркетинг и да съответства на тенденциите по света. Това заяви д-р Бисер Райнов, преподавател и експерт по дигитален маркетинг във ВУЗФ, в ефира на предаването "Бизнес старт" с водещ Живка Попатанасова.

Неблагоприятното въздействие на COVID-19 върху маркетинга идва от това, че както във всяка криза, има нови разходи. Изграждането на канал за дигитален маркетинг изисква инвестиция и трудно се съчетават всичките приходи с необходимостта да се заделят средства и да бъдат вложени в достатъчен обем. По този начин ще се увеличи капацитетът в човешкия ресурс и в технологиите.

"Технологиите са достигнали до точка, в която не ни създават проблеми. Проблемите идват от начина, по който използваме технологиите."

Райнов споделя, че пазарът на труда в тази сфера е много благоприятен за хората, които са решили да намерят реализация, но не само заради пандемията. Има осезаема липса на експертиза и на подготвени хора, която става още по-обострена и носи нови потребности на бизнеса.

Във връзка с висшето образование гостът споделя, че в публичното пространство се лансира тезата как то има недостатъци и до известна степен той самият я подкрепя. Според него формираният дефицит се дължи на начина, по който държавата се отнася към образованието. Университетите, които не са принудени да се държат пазарно заради осигурена субсидия и издръжка, "могат да бъдат по-инертни и да изостават повече - тяхното съществуване е предопределен". ВУЗФ не може да си позволи този лукс, защото е поставен в пазарни условия и трябва да отговаря на абсолютните очакваният на хората и студентите.

Относно онлайн обучението гостът споделя, че преподавателите, които застават пред аудиторията, не знаят как да работят в новата среда, тъй като преподаването на един материал - дистанционно и присъствено - са две различни неща. Това е още един сигнал за държавата и образователните институции накъде да насочат усилията си.

Във връзка с маркетинга в България гостът сподели, че в близкото бъдеще ще започне да се разбира, че дефицитът ни е познанието. Сравнява технологията, която имаме с багер, който копае саксии. - "Имаме инструментите, но не ги използваме пълноценно.Трябва ни повече маркетинг, отколкото дигитален."

Гостът допълва, че в глобален мащаб се забелязва как маркетингът все повече губи своята агресивност и търси човешкия подход.

Целия разговор може да видите във видеото.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.